(Version française ci-dessous)

# Outreach Entertainment events

At Algorithmia, we believe in fostering a strong sense of community and engagement through our outreach entertainment events. These events are designed to showcase our projects, demonstrate the capabilities of AI, robotics, and creative computational thinking, and bring together like-minded individuals who share a passion for learning and innovation.

Our outreach entertainment events include:

• Apéro Evenings: Casual gatherings where attendees can socialize, enjoy refreshments, and engage in discussions around AI, robotics, and programming.
  • Crêpe Parties: Fun-filled events featuring delicious crêpes and opportunities to learn about our projects and the latest advancements in AI and robotics.
  • Collaborations with University Associations and Institutional Groups: Partnering with other organizations to host joint events, expanding our reach and promoting interdisciplinary learning.
  • Movie Nights: Screening thought-provoking films and documentaries related to AI, robotics, and technology, followed by engaging discussions and debates.
  • Technology Showcases: Interactive events where we display and demonstrate our projects, AI applications, robotic innovations, and creative LEGO solutions to real-world problems.

At these events, we strive to create a futuristic atmosphere by providing:

• AI-powered food and drink recommendations
  • Music generated or curated by AI algorithms
  • Live robot demonstrations and performances
  • Automation showcases with real-world applications
  • Engaging AI demonstrations and interactive experiences
  • Short talks and presentations from experts and enthusiasts

Our outreach entertainment events are designed to be as accessible and inclusive as possible, with most events being free and open to the public. We aim to promote our association and its mission, while also inspiring attendees to explore the fascinating world of AI, robotics, and computational thinking. Join us at our next event and experience the excitement and potential of these cutting-edge technologies!

# [FR] Divertissement et Sensibilisation

Chez Algorithmia, nous croyons en la promotion d'un fort sentiment de communauté et d'engagement grâce à nos événements de divertissement et sensibilisation. Ces événements sont conçus pour présenter nos projets, démontrer les capacités de l'IA, de la robotique et de la pensée computationnelle créative, et rassembler des individus partageant les mêmes passions pour l'apprentissage et l'innovation.

Nos événements de divertissement et sensibilisation comprennent :

• Soirées Apéro : Rencontres informelles où les participants peuvent échanger, prendre des rafraîchissements et discuter d'IA, de robotique et de programmation.
  • Fêtes de Crêpes : Événements conviviaux mettant en vedette de délicieuses crêpes et offrant des opportunités de découvrir nos projets et les dernières avancées en matière d'IA et de robotique.
  • Collaborations avec des Associations Universitaires et des Groupes Institutionnels : Partenariat avec d'autres organisations pour organiser des événements conjoints, élargir notre portée et promouvoir l'apprentissage interdisciplinaire.
  • Soirées Cinéma : Projection de films et documentaires stimulants liés à l'IA, à la robotique et à la technologie, suivie de discussions et débats passionnants.
  • Présentations Technologiques : Événements interactifs où nous exposons et démontrons nos projets, les applications de l'IA, les innovations robotiques et les solutions créatives en LEGO pour résoudre des problèmes du monde réel.

Lors de ces événements, nous nous efforçons de créer une atmosphère futuriste en proposant :

• Des recommandations de nourriture et de boissons alimentées par l'IA
  • De la musique générée ou sélectionnée par des algorithmes d'IA
  • Des démonstrations et performances de robots en direct
  • Des présentations d'automatisation avec des applications du monde réel
  • Des démonstrations d'IA captivantes et des expériences interactives
  • Des exposés et présentations courts d'experts et d'enthousiastes

Nos événements de divertissement et sensibilisation sont conçus pour être aussi accessibles et inclusifs que possible, la plupart des événements étant gratuits et ouverts au public. Nous visons à promouvoir notre association et sa mission, tout en inspirant les participants à explorer le monde fascinant de l'IA, de la robotique et de la pensée computationnelle. Rejoignez-nous lors de notre prochain événement et découvrez l'excitation et le potentiel de ces technologies de pointe !